HER GÜN - DAVID LEVITHAN | KİTAP YORUMU



 
Pegasus Yayınları'ndan çıkan bu kitabı okumadan önce birçok yerde yorumunu görmüştüm. Birkaç alıntısına denk geldikten sonra kesinlikle okumam gerektiğini düşündüm çünkü gerçekten çok güzel şeyler vardı. Aslında fazlasıyla akıcı ve hafif bir kitaptı, bölümlerin kısalığı ya da olayların çok çabuk gerçekleşiyor olması da buna yardımcı olmuş olabilir tabii ki.

  Kitapta her sabah farklı bir bedende uyanan A'nın hayatını okuyorsunuz. Bir gün Justin adında bir gencin bedeninde uyanıyor ve onun sevgilisi olan Rhiannon adlı kıza aşık oluyor. Yazar ana karakterin duygularını gerçekten çok güzel anlatmış, her sabah farklı bedende uyandığı için onunla hiçbir zaman sürekli yan yana olamayacağı ve gece birlikte yattıklarında onun yanında uyanamayacağı düşüncesini gerçekten çok güzel satırlara.

  A, benim sevdiğim bir karakter oldu. Ağırlık olmasa da eşcinsel temasının hakim olduğunu söylmeden geçmeyelim, zira benim okuduğum ilk roman oldu sanırım bu konuda. Tam emin de olamıyorum, kitap tam olarak cinsiyet kavramını ortadan kaldırıyor aslında. Yazar kendi düşüncelerini de gözümüze batıra batıra anlatmadığı için fazlasıyla memnun kaldım ben. Çok güzel cümlelerle ve belli aralıklarla yansıtmıştı bize düşüncelerini. Bu da çok hoşuma gitti benim.  

David Levithan


Eğer hala okumamış olan varsa gidip okumalı bence, bomboş bir kitap değil kesinlikle. Bir şans vermeniz gerektiğine inanıyorum. 
Umarım beğenirsiniz, iyi okumalar şimdiden!

You Might Also Like

0 yorum