MUCİZE - R.J. PALACIO (WONDER) | KİTAP YORUMU






 Kitap Adı: Mucize
Orjinal Adı: Wonder
Yazar: R.J. Palacio
Sayfa Sayısı: 336
Çevirmen: Berna Sirman
Baskı Yılı: 2015
Dili: Türkçe
Yayınevi: Pegasus Yayınları







Merhaba, adım August. Size nasıl göründüğümü anlatmayacağım.

Aklınıza ne geliyorsa muhtemelen ondan daha kötü görünüyorumdur.

August (Auggie) Pullman yüzünde fiziksel bir bozuklukla doğduğu için, normal bir okula gidemiyordu… şimdiye kadar. Yakında Beecher Ortaokulu’nda beşinci sınıfa başlayacak ve ömrünüzde bir kere bile “yeni çocuk” olduysanız, bunun ne kadar zorlu olduğunu tahmin edebilirsiniz. Dondurma yemek ve Xbox’ında oyun oynamak gibi sıradan şeyleri seven Auggie aslında sadece sıradışı yüzü olan, sıradan bir çocuk. Peki, yeni sınıf arkadaşlarını, görünüşünün ardında kendisinin de onlar gibi olduğuna ikna edebilecek mi?






Bu kitap daha öncelerde de listemde olan bir kitaptı ve kitapçıda rastlayınca resmen üstüne atlamıştım. Aşırı övüyorlardı ama yine de çok büyük bir beklentiyle başlamamıştım okumaya, ne olur ne olmaz diye. Ama çok güzeldi! Sahiden çok hoş ve hafif bir kitaptı. Sadece okulda okuyabilmeme rağmen iki günde bitmişti, reading slumptan çıkaracak derecede basit bir dili vardı bence.





Zaten bildiğiniz üzere ana karakterimiz 5. sınıfa gidiyor! İlk başta, "ya acaba çocuk kitabı gibi midir?" diye düşünmedim değil, ama aldırmayın. Hepiniz Auggie'yi çok seveceksiniz, bundan eminim. Kitap sadece Auggie'nin ağzından anlatılmıyor; Mia, Summer, Justin... Hepsi birbirinden tatlı sahneleri anlatıyordu ve bence kitabın akıcı olmasını sağlayan en önemli etkenlerden biriydi bu.

Kitabın konusunu daha fazla nasıl anlatabilirim bilmiyorum ama şöyle diyeyim; Auggie yıllardır evde eğitim görüyordu fakat bu sene Beecher Ortaokulu'nda beşinci sınıfa başlayacaktı. Yüzündeki anormallikten dolayı insanlardan çekiniyordu biraz, bu yüzden de korkuyordu. Ben kitabı herkesin okumasını isterim, kesinlikle!



You Might Also Like

2 yorum