READING SLUMP NEDİR? NASIL ATLATILIR?

Herkese merhaba! Tatilin yarısına geldik ama ben tek bir yazı bile paylaşamamıştım, bu yüzden instagram üzerinden sizlere ne hakkında bir yazı paylaşmamı istersiniz diye sormuştum. Binlerce yürek, tek bir soru! Biz bu Reading Slump olayını nasıl atlatırız?
Ben öyle sürekli Reading Slump dönemlerinde sürünen, bir türlü çıkamayan bir insan değilim. Ama herkesin çok çok övdüğü bir kitabı üç hafta elimde süründürdüğümü de hatırlıyorum tabii... 
Reading Slump, bir tür okuyamama durumu. Hani "hiç okuyasım gelmiyor ya, öylece  sayfaya bakıyorum" dediğiniz anlar oluyor ya, işte bu cümleyi kuruyorsanız reading slump'a girmişsinizdir. Kendinize üzmeyin ve yavaşça sayfayı aşağı doğru kaydırın. Sizi bu dertten kurtaracağım!
Şimdi gelelim asıl konumuza; Reading Slump nasıl atlatılır? Bunun için size tam 5 tavsiye vereceğim, umarım yararlı olur!

 1- Elinizdeki kitabı bırakın!

Şuan elinizde aslında okumaktan zevk alıp, bayılacağınız bir kitap olabilir. Sırf canınız kitap okumayı istemiyor diye güzelim kitabı mahvetmeyin!
Yarıda bırakmaktan da korkmayın, daha akıcı bir şekilde kitap okumaya başladığınızda tekrar elinize alırsınız.

2- Okumak istediğiniz ince bir kitaba başlayın!
İnce bir kitabın başına geçin ve kendinize "bu kitabı bitirmeden kalkmayacağım!" deyin. Tek oturuşta bitirmek zorunda değilsiniz tabii, bugün bitirmeliyim de diyebilirsiniz.
Elinizdeki kısa kitabı bitirdiğinizde "ne çabuk bitirdim yaa" havalarına gireceksiniz. Elinizdeki kitabı yavaş yavaş kalınlaştırarak tekrar eskisi gibi olabilirsiniz!




3- En sevdiğiniz kitabı tekrar okuyun!

En sevdiğiniz kitabı tekrar elinize alın ve düşünün. Belki elinizde tuttuğunuz kitabın içinde bayıldığınız ve her hareketine aşık olduğunuz karakterler vardır, bilmiyorum. Ama tek bildiğim, en sevdiğiniz kitabı okurken yeni bir olay örgüsüne kafa yormayacağınız için çok rahat bir şekilde bitireceğiniz.





4- Okuduğun kitap türünü değiştirebilirsin!

Elindeki kitaba bak ve şöyle de; "Belki de sorun bende değil, sendedir!" 
Okuduğun türün tersine git, belki de ilgi çekici bir kitap yakalarsın, olamaz mı?





5- SON ÇARE! Kafana takma, film/dizi izle!

Belki de sahiden biraz dinlenmeye ihtiyacın vardır. Her şeyi boş ver ve sadece birazcık dinlen. Bu sırada kendine bir izlenecekler listesi yapabilirsin, kafan dağılır hem. Bence denemeye değer, her insan dinlenmeyi hak eder!




Benim size tavsiyelerim bu kadar, umarım yardımcı olmuşumdur. Yardımcı olacağımı düşündüğünüz başka bir konu varsa instagram (@vionunguncesi)'dan ya da buraya yorum olarak bana haber verebilirsiniz. Seve seve yardımcı olmaya çalışırım! İyi akşamlar efenim!

You Might Also Like

1 yorum

  1. umarım işime yarar, ince bir kitap okumaya başlayacağım sanırım;)

    YanıtlaSil