KARANLIK ZİHİNLER - ALEXANDRA BRACKEN (THE DARKEST MIND #1) | KITAP YORUMU





Kitap Adı: Karanlık Zihinler

Orijinal Adı: The Darkest Mind

Yazar: Alexandra Bracken

Sayfa Sayısı: 576

Baskı Yılı: 2014

Yayınevi: Parodi Yayınları







Adım Ruby.
Hepinizden farklıyım.
Aklınızın derinliklerinde gezinebilir,
anılarınızı hiç yaşamamışsınız gibi silebilirim.
Henüz on yaşındayken Thurmond'daki bu rehabilitasyon kampına gönderildim. Hem de kendi ailem tarafından...
Burada her adımımız izleniyor, nefes alış verişlerimiz bile.
Yalnız değilim.
Maviler... Yeşiller... Turuncular...
Sarılar ve Kırmızılar...
Karanlık Zihinler...
Ve yaşamak için saklanmak zorunda kalanlar
Ve kaçanlar...



Kitabın arka kapağını okuduğumda fazlasıyla ilgimi çekmişti ve kitap hakkında o kadar iyi şey duymuştum ki, okumayı çok istemiştim. Serinin diğer iki kitabı ilk kitaptan daha iyi dediklerinde ilk kitabı gözümde çok büyütmeyerek başlamak istedim. Ama ben ilk kitabı dahi çok beğendim, gerçekten!

Bir Turuncu olmak isterdim sanırım, ya da sarı... Evet, evet kesinlikle Sarı! Kitabın konusu çok güzel değil mi sizce de? Karakterler, olaylar, gerçekten akıcıydı benim için. 
Kitabın konusundan bahsedecek olursam eğer, Ruby, IANN adı verilen bir salgında hayatta kalmayı başarabilen birkaç çocuktan biridir. Bir çok arkadaşını bu salgından dolayı kaybetmiştir. Ve siz hayatta kaldığı için çok şanslı bir çocuk olduğunu mu düşünüyorsunuz? Aslında tam tersi diyebiliriz... Hayatta kalan çocukların süper güçlere sahip olduğu, hayatta oldukları için resmen işkence edildiği, hükümetin çocukları toplayıp kamplara yolladığı, hatta ve hatta onlardan birini öldüren bir insana para ödülü verildiği bir dünyadır artık yaşanılan yer. 

Ruby, kampa gittiği ilk günden beri bir şeylerin ters gittiğini anlar. Oraya küçük yaşta, ailesinden ayrılarak verildiği için oraya her şeyiyle bir nefret besler. Her çocuğun sırtına yeşil, mavi, sarı, turuncu, kırmızı renklerle işaretlendiğini gördüğünde bir yeşille yer değiştirir ve o andan sonra bir Yeşil gibi davranmak zorunda kalarak hayatını devam ettirmeye çalışmaya başlayacaktır.

Her rengin bir gücü vardır ve aralarından en tehlikesiz grup Yeşillerdir. Yeşiller, süper zeka ile ödüllendirilmiş çocuklardır. Diğer renklerin özellikleri ise ateşi, elektriği, cisimleri ve zihni kontrol edebilmeleridir.

Ve Ruby yıllar boyunca birçok zorluk altında bir Yeşil gibi davranarak yaşamaya devam eder. Ve yıllar sonra eline kamptan kaçabilme gibi bir fırsat geçer.

Kitabın konusunu spoiler olmadan daha nasıl anlatabilirim bilmiyorum ama okumanızı kesinlikle öneririm. Alın, okuyun! Kitabın yazarı hakkında okuduklarım benim yazara olan sevgimi daha da arttırdı. Yazarın, kamp sahneleri yazarken 2. Dünya Savaşı'ndaki toplama kamplarından esinlendiğini biliyor muydunuz? Ya da bir keresinde küçükken neredeyse kaçırıldığını? Ben de bunları bir yerde okumuştum, sizinle paylaşmak istedim.

Ben kitaba 5 üzerinden 4,5 verdim, umarım siz de beğenirsiniz. İyi okumalar!

You Might Also Like

0 yorum