BU AY NE OKUDUM? | OCAK 2016


Bu senenin biraz ders çalışarak geçeceğini göz önünde bulundurarak yılın hedefini 50 kitap yaptım. Biliyorum, aslında çok az. Zaten Goodreads'de 400 kitap hedef koyan insanların seneyi 410 kitapla bitirdiklerini gördükten beri kendi hedeflerime bakınca "peeh! sen buna hedef mi diyorsun?" diyorum. Ama bu senenin yoğun geçeceğini de biliyorum, maalesef!
Her ne kadar tatilde olsak da bu ay sadece 4 kitap okuyabildim. Böyle yazınca az gözüktü ama bu dört kitabın ikisinin Kralkatili Güncesi Serisi'ne ait olduğunu bilin istedim!

Şimdi gelelim bu ay okuduğum kitaplara!

1. Rüzgarın Adı (Kralkatili Güncesi #1)
Patrick Rothfuss, İthaki Yayınları, 736 sayfa

2. Bilge Adamın Korkusu (Kralkatili Güncesi #2)
Patrick Rothfuss, İthaki Yayınları, 1139 sayfa

3. Karanlık Zihinler
Alexandra Bracken, Parodi Yayınları, 572 sayfa

4. Dönüşüm
Franz Kafka, Türkiye İş Bankası Yayınları, 74 sayfa

Ve son kısma geldik, yani kitaplar hakkındaki düşündüklerime! Bu ay sadece 4 kitap okuyabilsem de gerçekten çok memnunum okuduklarımdan. Hepsi birbirinden güzel kitaplardı, kesinlikle. 
Öncelikle hala Kralkatili Güncesi'ni okumayan varsa gitsin ve okusun! O kadar büyük bir kayıptasınız ki... 2016 favorilerime kesinlikle girdiler şimdiden, okuduğum en iyi fantastik kitaplarından biriydi sanırım. Rüzgarın Adı'nın yorumunu buraya girmiştim, Bilge Adamın Korkusu'nu da birkaç güne gireceğim! Üçüncü kitabı nasıl bekleyeceğim inanın bilmiyorum ama bu adamın yazımı kesinlikle eleştirilemeyecek kadar güzel. Beş üzerinden 10 veriyorum bu seriye!
Bu ay başladığım ikinci seri; Karanlık Zihinler. Kitabı okuduktan sonra keşke bu ay başlamasaydım dedim, bu kitabı şuan hafızamdan silebilirseniz bana en büyük iyiliği yaparsınız. Bu nasıl bir kitaptı? Keşke yorumları dikkate alıp 3 kitabı da aynı anda alsaydım. O kadar güzeldi ki... Hala bazen ikinci kitapta neler oluyor acaba diye düşünüyorum! Distopya seviyorsanız okumak için bir gün bile beklemeyin bence. Ben ilk kitabını alırken, "bunu beğenirsem diğer iki kitabı da alrım ya," demiştim. Neden böyle bir şey yaptım bilmiyorum. Hala seriyi tam olarak almamanın pişmanlığı var üzerimde. Ben Karanlık Zihinler'e 5 üzerinden 4 buçuk vermiştim.

Bu son kitabımız; Dönüşüm. Franz Kafka nasıl yorumlanır? Bu yazı için saatlerimi harcamam gerekir sanırım. Çok ince bir kitaptı, tek oturuşta bitiveriyor gerçekten. Ama bazı yerlerde nedense çok üzüldüm, herkese tavsiye ederim. İncecik bir kitap, sıkılırım demeyin. Sıkıcı falan değil, gidin ve okuyun!

Benim Ocak ayında okuduklarım bu kadar! "Şubat ayında  şu kitabı kesinlikle oku Vio!" dediğiniz bir kitap varsa lütfen yorumlara bırakıverin, beni çok mutlu edersiniz. Hepinize iyi günler, iyi okumalar!

You Might Also Like

2 yorum

  1. Eğer okumadıysan mutlaka 5.dalga'yı okumalısın...

    YanıtlaSil
  2. Eğer okumadıysan mutlaka 5.dalga'yı okumalısın...

    YanıtlaSil